Aantal deelnemers: 500
Locatie: Bevrijdingspop, Haarlem
Opdracht
De Provincie Noord -Holland (PNH) is sponsor van het oudste bevrijdingsfestival van Nederland. Bij elke editie vraagt de PNH aandacht voor een maatschappelijk relevant thema. Maak de vertaalslag van dit zware Fast-Fashion onderwerp naar een luchtige uitvoering die de jeugdige doelgroep van dit festival zal trekken. Zorg met een leuke actie én een follow-up dat deze boodschap duidelijk overkomt.
Bedenk een concept waarbij vooral jongeren bewust worden van de impact van Fast-Fashion” op mens en milieu. Met hun koopgedrag hebben de jongeren de macht in handen om producenten te motiveren de juiste, duurzame keuzes te maken. Door kleding verantwoord te kopen, langer te dragen en te recyclen valt een enorme duurzaamheids-slag te maken.
Resultaat
Door de creatie van een setting met een vlotte Haarlemse DJ / presentator en een rad-van avontuur werd de aandacht van de bezoekers naar het podium getrokken. De festivalgangers werden door hostesses pro-actief gevraagd om een slinger aan het rad te geven. Verder vertelden zij over de rol van de provincie Noord-Holland in “Fair-trade-Fashion” en “Circular-Fashion” en hielpen de bezoekers met de online quiz. Deelnemers konden een duurzame beanie of een circular outfit winnen. Maar de grootste winst was natuurlijk dat iedereen zich bewust is geworden van de negatieve impact van Fast-Fashion op mens en milieu. er werd veel aandacht besteed aan ons podium door Haarlem105, TV Noord-Holland en het Haarlems Dagblad.
Referentie van de Provincie Noord-Holland
Fijne samenwerking en veel creatieve ideeën die praktisch goed uitvoerbaar zijn. S4Events is absoluut een aanrader!